Meditoi, elä, toista

Sisäistä rauhaa & onnellisuutta jokaiseen päivään

Moderni buddhalaisuus

Opetamme buddhalaisia menetelmiä mielemme ymmärtämiseen. Ne on suunniteltu sopimaan moderniin elämäntyyliin ja niiden avulla teemme elämästämme syvällisesti merkityksellistä. Näillä menetelmillä löydämme sisäisen rauhamme sekä lisäämme onnellisuuttamme ja hyvinvointiamme. Tällä hetkellä järjestämme ohjattuja meditaatiokursseja etäyhteydellä YouTuben kautta. Palaamme mahdollisuuksien mukaan kasvokkain pidettäviin kursseihin.

Meditaatio: mitä, miksi & miten?

mielet kuten rakkaus ja ystävällisyys perustuvat todellisuuteen ja ovat puhtaan luonteemme ilmaisua.
Kadampabuddhalaisia meditoimassa

Mitä?

Meditaatioharjoituksella kehitämme ja ylläpidämme mielemme rauhaa.

kadampabuddhalaisia yhteisön jäseniä Tukholmasta, Sumatikirti kadampabuddhalainen keskus 2021

Miksi?

jos mielemme on rauhallinen koko ajan, olemme onnellisia koko ajan.

Kadampabuddhalainen meditoi

Miten?

jo pelkästään 10-15 minuuttia hengitysmeditaatiota päivittäin, vähentää stressiä ja lisää tyytyväisyyttä.

kadampabuddhalaisia yhteisön jäseniä Tukholmasta, Sumatikirti kadampabuddhalainen keskus 2021

Yhdessä

harjoitamme dharmaa (buddhan opetuksia) kannustaen lempeästi itseämme ja toisiamme.

logo-valkoinen-sumatikirti-2021png

Kurssilaisten palaute

Mitä ihmiset kertovat?

Haluan ehdottomasti olla mukana jatkossakin. Ja kiva kun on sellainen online mahdollisuus, koska voi kuunnella missä vain ja milloin parhaiten sopii. Kiva, kun ensin on opetus, joka johdattaa varsinaiseen harjoitukseen. Ohjatut harjoitukset lisäsivät motivaatiota syventyä ja sitoutua omaan itsenäiseen meditaatioon. On aina jäänyt oikein hyvä ja rauhallinen mieli niiden jälkeen. Kun kerran pääsee kokemaan sisäistä lohduttavaa rauhan tunnetta, syntyy suuri halu kokea sitä uudestaan ja uudestaan. Ja myös jakaa sitä rauhaa muiden kanssa.
Ruth
Espoo
Lekmon meditointiluennoilla saa aina ajateltavaa. On ollut mielenkiintoista kuulla meditoinnin eri tekniikoista ja filosofiasta. Kurssikerrat ovat antaneet meditoinnin harjoittamiseen konkreettista apua ja lisäksi ajateltavaa viikolle. Jokaviikkoiset kerrat auttavat meditoinnin rutiinin säilyttämisessä.
Tanja
Lepsämä

”Kun häiritsevien ajatustemme pyörteet väistyvät ja mielemme rauhoittuu, nousee syvä onnellisuus ja tyytyväisyys luonnostaan sisältäpäin.”

Geshe Kelsang Gyatso Rinpoche

Perinteemme hengellinen opettaja

sumatikirtilogo2021-2